dunia

January 06, 2014


Assalamualaikum. wahahaha hai ! dah tiga hari sekolah. and Alhamdulillah dunia form 4 yg mmg jauh gila beza dgn dunia tahun tahun yang lepas. dunia dimana semua pemikiran kena tukar jadi lebih matang dan memerlukan imaginasi yang tinggi.

cakap pasal dunia. banyak yang kita masih belum teroka. bukan dunia luar. tapi dunia dalam. dalam diri. seriously siapa je yang dah kenal diri dia sebenar benarnya? susah nak kenal diri sendiri. well yeah aku pun tahu aku ni jenis yang macam mana. but not really yg sebenar benarnya.

pernah terfikir nak give up. tp siapa kita nk tolak takdir Allah. kita merancang Allah menentukan. "hidup tak seperti yg aku rancang" ada hikmah disebalik kejadian. maybe apa yang kita rancang tu Allah tak redha? dan Allah berikan kehidupan yang lebih baik walaupun sukar. ah aku ni mmg jenis suka buat andaian. tapi itulah kenyataan.

pernah tak terfikir untuk sesaat dua tntg dosa dosa kita? pernah tak rasa hati ni dah tak larat. dah tak sanggup nk tanggung nak kenang. sampai habis kita luahkan dengan air mata. keluhan demi keluhan. sampai penat ah menangis bila terkenang segalanya. tapi tkde perubahan pun. hanya sekadar janji manis bak kata orang. semua tak pernah terlepas daripada kesilapan.

"apa pun yang terjadi harini, yankinlah bahawa semuanya adalah kehendak dan rancangan Allah untuk kebahagiaan akan datang"

aku pernah tanya akak. masa tgk filem islamik

"pelakon yang berlakon ni tak rasa insaf ke lepas pegang watak islamik?"

"sama je mcm budak freehair yg pergi skolah pakai tudung"

You Might Also Like

0 comments