I'm Back!!

May 24, 2015

Assalamualaikum w.b.t

walaowehhhhh dah bertahun tak update blog apatah lagi bukak en. tup tup dah kembalik sebagai spm candidate. gila en hahahaha memula buat blog ni masa tahun 2010 kot. lama gila dah en setia lagi berblogging. tadi baru je check still ada org masuk tgk blog ni. hehehe masyeh ler still nak jenguk blog koson ni. takde update terbaru lansung pun. ni pun sebab membe tetiba brag pasal blog kebetulan ada laptop bukak ah jap. rindu kot nak menaip balik. dah lama tak menaip rasanya. nak jinak jinakkan jari ni balik ah pe lagi hahaha.

ada cite sebenarnya ni. baru baru ni dan mmg baru pun sebab kejadian ni jadi jumaat lepas. tak tahula nak kata camne dugaan yang Allah baru je bagi ni besar ke tidak sbb tahap stress yg aku kena ni takdalah sampai menangis teruk gila. nak dijadikan cerita masa form4 dulu pilih course science akaun yang ada 9 subjek. memula tu mmg tough gak ah en nak belajar kimia dgn fizik lagi dgn addmath nya tambah lak account fuh mmg tk pernah nak lulus weyyy hahaha asyik gagal je smpi lah sekarang tak tau nak buat camne. tapi tahu sebenarnya sbb aku gagal pun sbb perangai aku yang malas ni ha. so takpelah sbb this year dah nak spm baru nak sedar kan hahahaha padahal lagi berapa bulan je lagi, aku gigihkan lah jugak diri ni untuk spm. so jumaat lepas cikgu akaun ttiba nak jumpa aku, ingatkan cakap pasal projek sbb aku mmg tak pernah nak hantar pun xD ttiba dia tanya "awak drop akaun eh" mmg bagi muka jawdrop ah jawab nya. membe dalam kelas pun semua mcm "biha nak drop akaun gilaaaa" aku pun lagi ah gila subjek pfav kot (even selalu gagal) fav ah gak nak dibandingkan dgn fizik & kimia tu hehe,

then aku pun "mana ada cikgu!!" then cikgu cakap nama aku takde dalam pendafataran calon spm subjek prinsip perakaunan. ah sudaaaaahh terus aku gi carik cikgu s/u spm dah settle apa semua s/u spm pun cakap japgi dia settle kan sbb tarikh pendaftaran spm dah tamat. ttiba cikgu datang kelas aku dia kata aku yg salah sbb tak tgk betul betul borang sebelum daftar tu. masa tu dah lah tgh exam paper 3 kimia. rasa mcm nak koyak je kertas pendaftaran tu kenapalah buta sgt tak nampak subjek akaun takde terus setuju je. mmg down tak tau nak kata apa. cikgu lain semua dah nasihat drop jelah since markah aku tu tak mcm budak harapan nak dapat A dalam spm :') hahahaha then pikir punya pikir aku pun drop lepas dah dapat nasihat daripada ok kalau tak mmg tak ah aku nak drop T.T

then cerita kat mak. mak tenang gila cakap takde rezeki lah tu nak amik akaun dalam spm at least ada basic. kengkawan pun dah bagi semangat dah bagi nasihat apa semua ada hikmah Allah bagi dugaan ni so aku pun reda dan pasrah jelah pada Allah. orang kata

jangan bersangka buruk kepada tuhan

jadi itulah cerita yang maybe korg pun memula apabende lah engko ni careless betul. ye semua duk cakap gitu aku pun mcm tembak diri sendiri sbb bole careless mcm tu. SPM kot. hahahaha tapi papehal pun aku nak ucapkan goodluck tu 98's yg bakal menghadapi spm tahun ni hope that 98's can give the best result for spm 2015 dan mencipta sejarah keputusan SPM paling cemerlang. FIGHTINGGG!!!

You Might Also Like

0 comments