Move On

December 08, 2015

Assalamualaikum w.b.t

so basically perkataan 'move on' selalunya kita dengar bila kita dah dikecewakan and some of your friend will be like "move on jela wey" for me those word its not easy.

bagi aku maksud move on pun dah berat. kisah aku bermula masa aku darjah 6. ye ah time tu macam first time rasa diri ni disayangi gitu but then bila hati kena robek parah weh. first time kot. everything masa tu first time. after 2 years baru boleh lupa tu pun sebab orang baru datang dan bahagiakan aku. gitewwwww. tapi sama je hati dikoyak sekali lagi. and i learnt my mistake from there. but then aku 'move on' lagi sebab orang baru datang and give me the best impact of what the most heartbreaking moment was. and sejak tu i know that i should move on with my own not just because of someone new.

mmg. tak mudah nak move on. after 4 freaking years baru aku tahu apa itu rasa bahagia lepas dah dapat move on dengan tak perlu ada orang baru and takyah dah nak rasa sakit hati sebab lelaki. i just wasted my school life lah weh ahahahah i want back my happiness. okay too late. tapi untuk aku apa yang aku buat untuk lupakan macam mana rasa jatuh cinta tu hhahaha. aku cuma terima apa yang aku dapat. kau dapat kasih sayang atau kebencian atau cacian ke apa orang cakap semua aku terima hadam dan buat bende tu jadi positif. at first susah nak latih diri ni nak jadi positif bila surrounding kau penuh dgn negative thinker. Alhamdulillah i found my way how to. and i just live happily without about who i will be with in the future. ni cuma opinion aku jelah. lain orang lain cara.

kenkadang ramai gak tanya macam aku boleh okay lepas kena memacam en. orang cakap "kau boleh ah kau kuat" "kau selalu kena memang ah senang nak lupakan" tapi kenkadang yg cakap pakai mulut lupa nak pikir yang aku pun manusia. beza dia cara aku hadapi dgn cara orang orang ni hadapi tak sama. kau ingat mudah nak hadam bila hati pun belum tentu dah pulih. ingat mudah nak senyum bila hati kau tengah meronta kepedihan. tapi perkara macam ni bergantung gak dekat siapa yang hadapi. mungkin sebab aku ni dari dulu dikelilingi manusia yang keras hati tu yang lelama bila aku kena tak rasa apa apa kot? maybe?

satu je aku tak suka bila mintak nasihat and aku bagi sehabis ttiba kena tentang 100% LEBIH BAIK KAU TAKYAH NAK MINTAK AKU NASIHAT IF KAU TAKNAK TERIMA LANSUNG LIKE BAIK AKU CAKAP YANG HA KAU PATUT MATI JE SEBAB BODOH PERGI SAYANG LAGI ORANG YANG SAKITKAN HATI KAU 

You Might Also Like

0 comments