The Past

August 12, 2016






Assalamualaikum w.b.t

hey yeah gais. topik kalini topik serious hehe which is tak semua orang tahu kisah silam aku. actually semua bende ni jadi masa hujung tahun 2009. masatu aku pun tak ingt punca aku gaduh dengan semua orang, but of course bende kecik and kebudak budakkan. so from that aku di abai dan biar diri terabai. im used to selalu lepak kat bawah. tp sejak kejadian aku hanya terkurung sampailah masuk tahun 2010. tapi sebelum tu mak aku daftar aku tusyen konon prepare for upsr ler gitu. turned out dorg pun ada sama. and just by that aku duduk sorg sorg kt belakang kelas. funny pulak sebab mcm kebetulan je mmg ada satu kerusi kat baris paling belakang. tak kisah lah awal cemana aku datang tmpt tu yg aku duduk. 

since then aku jarang turun bawah melepak. yeah mmg ada but it uncomfortable. aku kenkadang hati hati gak dalam berkawan tapi takleh gak sebab end up aku akan sakiti dorg dan aku akan diabaikan. every single fucking year. tu sebab sampai sekarang im just afraid to have real friends. kecuali nina and tipah sebab dorg dgn aku since 2004. so kira kira kawan in real life aku tak ramai pun. dua org tu je yang selalu aku jumpa (kebetulan duduk satu kawasan) and aku lebih banyak kawan kat socmeds. talk about aku jenis terperuk je. percayalah aku leh kira berapa kali degan jari aku keluar dengan membe ke mall. yang lain semua dengan kakak or family. idk why. even nak order makanan ke beli barang ke aku akan suruh orang bayarkan. i just dont like making eye contact with strangers. sebab tu bila ada org yg ajak jumpa ke apa aku jadi gelabah tak menentu. aku jadi tak keruan. jantung ni rasa lain macam degup dia (cakap dgn org dalam phone pun gelabah) i dont have any confidence in my voice. aku prefer main mesej daripada call or voice note. i dont feel confident in anything. my self esteem just so low like low and low and so low. T__T so please dot force me do anything because i have no courage. 

tapi kalau berbual depan skrin aku lah paling rancak heheheher. ok bye



You Might Also Like

2 comments

  1. I used to be in your place. Weirdly, I feel that I was being shut down each time I tried to mingle with people lol. Thus, makes me a loner then. Around that time pun, I have more friends dekat socmeds and lagi selesa w/o having to directly talk to people T__T rasa gelabah kalau nakkena angkat call sobs

    lama-lama dahboleh get over those anxiety ._. sebab bila masuk u, gradually berubah ._.


    (ps: tapi masih rasa cool jadi loner)

    ReplyDelete
    Replies
    1. idk why baru rasa nak reply. And what you said i can accurate (sebab dah masuk u and dah habis sem 1) so yeah i have more confident now interact with others. and lol yes sill cool jadi loner

      Delete