tak mental, tapi-

May 05, 2017



Assalamualaikum w.b.t

sebelum mula apa apa aku rasa intro kat post aku ni dah jadi macam wajib. ingtkan nak mulakan story dengan cara lain tapi jadi macam tak sedap lah pulak sbb dah biasa. ha ko nampak sebab tu lah kenkadang apa yang aku dah fikri nak taip jadi lain bila dah start menaip sbb kenkadang random idea come without notice. okay enough intro. haha-

so sebenarnya tadi aku baca novel hahaha. Pakar by Nadia Khan you guys should buy this book la wey seriously. tapi agak mainstream gak ahhh buku dia yang ni. so kalau korang cam nak jinakkan diri dulu dengan cara penulisan dia aku sarankan korang pi baca kelabu dulu sebab buku tu agak light untuk korang hadam.

baca sinopsis kat belakang buku, menarik! sebab simple. ada dua watak pakar dalam novel tu. pakar jodoh dengan pakai psikologi. peh memang pandai gila penulis ni susun cerita dalam buku dia. memula dia bagi story yg agak light dan fun but still aku tak puas hati sbb mcm tergantung. ttiba masuk cerita kedua amekawww dia bagi kaw kaw punya untuk kau hadam.

meraung gak ler aku baca dua tiga kali bergolek atas katil sbb nak hadam bebetul cite kedua ni. pasal psikologi kot. tajuk berat sebab melibatkan mental manusia. sentuh pasal psikologi ni aku cam nak tabik plus kagum gilerr ah dekat manusia manusia yang ada kelulusan setinggi PhD untuk subjek gila babi hardcore dia. ko ingat senang nak study pasal manusia bila diri sendiri ko takleh nak handle. hm paling tabik gila kat doktor psikik or maybe just a counselor. peh tu lagi hardcore punya keje. aku rasa yang hati kering je weh boleh buat job ni.

kalau setakat ko kaunseling kat skolah handle dak skolah maybe challenging dia dengan perangai budak budak yang kau rasa remeh lah kan. tapi dibuatnya klien or pesakit kau ni umur umur kau je atau mungkin lagi tua, cemana? mmg gila ah kalau aku dibuatnya, sebab tu kot aku punya study ni pun ala kadar smpi tak layak nak amik kos ni kat universiti. serius beb kalau aku pandai mmg tulah cita cita aku nak jadi kaunselor atau lagi mainstream psikik.

oh tu jelah nak sembang sbb aku rasa cam nak letop pale otak kalau hadam sensorg buku ni. saje nak luah macam lah ada orang baca. hehe ok adios!



You Might Also Like

0 comments