what i want?

May 26, 2017



Assalamualaikum w.b.t

okay cam biasa aku selalu dapat ilham nak menaip kat blog ni lepas aku membaca. membaca apa? yes buku yang sama yang aku tak tahu bila nak habis sebab dalam tu entah ada berapa banyak cerpen pun aku tak tahu. padahal ketebalan buku tu sama je dengan novel novel yang aku boleh habiskan dalam masa sehari. tapi entah mungkin sbb dalam tu banyak sangat cerita dan aku tak boleh nak hadamkan semuanya dalam masa yang singkat aku amik masa yang lama untuk habiskan buku tu. 

aku sebenarnya suka menulis. mengkarya. tapi entah bila idea tu ada aku jadi buntu macam mana nak jadikan idea tu sebuah cerita. baca novel orang rasa macam senang je ayat yang dia guna untuk mengarang. tapi bila time aku dapat menaip terus jadi blank so end up aku berhenti sekerat jalan macam cerita penyesalan tu. ops. jeng jeng terbongkar rahsia kenapa aku berhenti menulis sebenarnya. tapi pasal dia kahwin dah tu pun bende betul ok. terus jadi mcm takde mood nak sambung menulis.

so, sekarang ni aku pun tak tahu apa pekdahnya aku menaip dalam blog ni. mungkin saja nak mengisi masa luang atau aku yang tetiba rasa nak menaip. dan mungkin juga aku baru je habiskan satu lagi tajuk cerpen dalam buku tu sampai aku penat dah nak membaca. bukanlah penat sampai taknak membaca lansung. tapi penat nak teruskan tajuk seterusnya. lol baru aku tahu rasanya baca fiksyen tanpa henti ni. patutlah kenkadang aku cuba cari genre baru dalam pembacaan aku. contohnya; bukan fiksyen. more to motivasi. sorilah sis ni sejak sejak baca terfaktab ni dah mula suka baca buku buku motivasi ni, tak sangka pulak cara penulisan dorang kena dengan aku selama ni. cerita fiksyen yang aku pilih untuk koleksi aku pun bukan calang calang gaya penulisan. aku lebih suka baca novel yang tak terlampau skema nak yang simple simple je.

heh. kata orang buku buku macam ni merosakkan bahasa je, tapi tak pun bagi aku. aku start baca buku buku genre gini masa form 3. taknaklah riak tapi pmr dgn spm aku rilek je markah BM cemerlang. bukan salah buku sebenarnya, salah diri sendiri yang jenis terbawak bawak dgn apa yang kita baca. kalau ko belajar leklok kat sekolah confirm ok punya lah markah korang dalam Bahasa Malaysia tu. ok lah tu je nak membebel. kang melalut pulak. adios!




You Might Also Like

0 comments